2007/03/17

Választható hátterek a Férgek Kora kampányhoz



A hátterek alkalmazásának ilyetén módja elsőként a Green Ronin kiadó Black Company Campaign Setting-jében jelent meg (ennek ismertetőjét majd postolom, mivel én követtem el az rpg.hu oldalain), mely a magyarul is megjelent Fekete Sereg című fantasy indította regényfolyam adaptálása a WOTC szabad liszenszű d20-as rendszerére. A háttereket Kun Ádám fordította (kudos neki érte), én persze belerondítottam, hogy a saját szájízem és az Eberron világa szerint módosítsam.


Hátterek az Eberron kampányhoz


Háttér neve: Ez a háttér neve.
Képzettségek: Ezeket a képzettségeket kapja a karakter a hátteréből. Ezekre 1. szinten 4 képzettségpontot kell költeni, valamint e képzettségek mindig elsődlegesnek (class skill) számítanak a karakternek.
Bónusz képesség: Az itt felsorolt két képességből a karakter egyet választhat.
Háttérjellemző: Ez a bekezdés további szabályokat és/vagy bónuszokat ír le, ami az adott háttérre vonatkozik.
Speciális: Ez a rész közli az esetleges speciális megkötéseket, amellyel a háttér rendelkezik.

Arisztokrata

A társadalmad felső kasztjának tagja vagy.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Diplomácia, az Emberismeret (Sense Motive), az Ismeret (nemesség és uralkodók), és a Megfélemlítés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Diplomata (Negotiator) vagy Képzettségfókusz (az egyik háttér képzettségedben) (Skill Focus).

Jellemzők: Gazdag vagy. Kapsz 100 ezüstöt. Ebből legalább 50 ezüstöt karakteralkotáskor el kell költened. Ezenkívül egy további nyelvet folyékonyan beszélsz és +1 hozzáértés bónuszt kapsz minden Ismeret (nemesség és uralkodók) próbádra.

Koldus

Az utcán éltél az emberiség söpredékével. Mások szánalmából és tolvajlásból tengetted életedet.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Átverés (Bluff), az Ismeret (helyi), Szakma (koldulás) (Profession: beggar) és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Álnok (Deceitful) vagy Szívós (Toughness)

Jellemzők: Szívós vagy és ismered az utca törvényeit. +1 bónuszt kapsz az Állóképesség-mentőidhez, valamint +1 hozzáértés bónuszt az Ismeret (helyi) és Szakma (koldulás) próbáidhoz.

Hivatalnok

Városod vagy államod vezetésében töltöttél be hivatalt.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Információszerzés (Gather Information), az Ismeret (helyi), az Ismeret (nemesség és uralkodók) és a Nyelvismeret (Speak Language) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Nyomozó (Investigator) vagy Képzettségfókusz (az egyik háttér képzettségedben).

Jellemzők: Van egy megfelelő helyen levő összeköttetésed városod vezetésében. Ez az NJK mindig barátságosan viszonyul hozzád. Ez a kapcsolat segíthet feladatokban, vagy információval, vagy akár kölcsönnel is, ha hozzáállását segítőkészre változtatod. A KM magasabb NF-et is rendelhet a kéréshez, annak jellegéből következően. Miután a kapcsolatod segített neked hozzáállása megint barátságossá válik. Egy hónapon belül minden további segítségkérés eggyel rontja a kapcsolat kezdeti hozzáállását. Második kérésnél közömbös, harmadiknál barátságtalan, míg a negyediknél ellenséges. Ha kapcsolatod hozzáállása barátságtalanra esik, akkor egy sikeres NF 25 elleni diplomácia vagy megfélemlítés-próbával barátságossá kell tenned, vagy elveszted ez a háttérjellemzőt. Ez utóbbi próbát nem próbálhatod újra. A kapcsolat lehet egy arisztokrata, egy közember, egy szakember vagy egy katona. A kapcsolat szintje a te szinted -2.

Közember

Földműves, iparos vagy mesterember voltál.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Idomítás, a Lovaglás, a Mesterség és a Szakma képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Kitartás (Endurance) vagy Képzettségfókusz (egy mesterségben vagy szakmában).

Jellemzők: Szakmádban vagy mesterségedben termelékenyebb vagy. Amikor mesterségedben, amiben képzettségszinttel rendelkezel, próbát teszel, akkor hetente +25%-al több rezet termelsz. Például egy íjkészítő hetente egy próbát tesz egy hosszúíj elkészítéséhez (NF 12, 20 ezüst). Ha sikeres, akkor az NF-et megszorozza a mesterségpróbájának eredményével. A próbád eredménye 15. Így 180 rezet termeltél ezen a héten. A háttérjellemződdel további 45 rezet hozzáadhatsz, így 225 rezet termeltél a héten. Ezen felül, ha szakmapróbát teszel, hogy pénzt keress, akkor a próbád eredményével azonos számú rezet keresel, és nem csak a felét.

Szélhámos

Sarlatán vagy, aki mások átveréséből és kihasználásából él.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Álcázás (Disguise), az Átverés (Bluff), az Emberismeret (Sense Motive) és a Kézügyesség (Sleight of Hand) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Álnok (Deceitful) vagy Meggyőző (Persuasive).

Jellemzők: Dörzsölt alkudozó vagy. Ha el akarsz adni valamit, és a vevő emberismeret-próbáját túldobod egy átverés-próbával, akkor a szokásos 50% helyett a tárgy árának 75%-át kapod meg. Továbbá +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden átverés és emberismeret próbához.

Bűnöző

Piti bűnöző voltál, zsebtolvaj vagy betörő.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Csendes mozgás (Move Silently), a Kézügyesség (Sleight of Hand), a Megfélemlítés (Intimidate) és a Rejtőzés (Hide) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Álnok (Deceitful) vagy Lopakodó (Stealthy).

Jellemzők: Gyorsak a kezeid. A kézügyességpróba mozgás cselekedet számodra. Ha szabad cselekedetként akarod használni, akkor -10 büntetéssel teheted ez, a szokásos -20 büntetéssel szemben. Végül pedig +2 bónuszt kapsz kezdeményezésedre.

Mérnök

Mindent tudsz az építészetről és a találmányokról.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kapsz, ami eloszthatsz az Ismeret (építészet és mérnöki tudományok) (Knowledge: architecture and engineering), a Mesterség (egy választott), a Szakma (ostrommérnök) és a Szerkezet hatástalanítása (Disable Device) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Fürge ujjak (Nimble Fingers) vagy Képzettségfókusz (az egyik háttér képzettségedben).

Jellemzők: Szinte bármit szét tudsz szerelni és utána össze tudsz rakni. Egyszerű szerkezetet normál cselekedetként szétszedhetsz egy sikeres szerkezet hatástalanítása próbával. Bonyolultabb vagy összetettebb szerkezetek szétszedéséhez 1d3 körre van szükséged. Ezen felül +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden mesterség és szerkezet hatástalanítása próbádra.

Mutatványos

Mások szórakoztatásával kerested a kenyered.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Diplomácia, az Előadóművészet (bármely kettő) és az Ismeret (helyi) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Akrobatikus (Acrobatic) vagy Képzettségfókusz (az egyik háttér képzettségedben).

Jellemzők: Tudod hogyan kell bánni a tömeggel. Ha a közönségre akarsz hatni az előadóművészeteddel, akkor +50%-ot keresel a szokásoshoz képest. A korábbi sikertelenségek miatti NF növekmény 1/sikertelenségre csökken. Ezen felül minden háttérképzettséged próbájához +1 hozzáértés-bónuszt kapsz.

Szökevény

A hatóságok köröznek egy bűnért, amit vagy elkövettél, vagy nem.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Álcázás, a Csendes mozgás, az Információszerzés, és a Rejtőzés képzettségeid között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Kitartás (Endurance) vagy Futás (Run).

Jellemzők: Jól tudsz kitérni a téged üldözők elől. +1 bónuszt kapsz az állóképesség- és reflexmentőire.

Remete

Egyedül éltél, hogy a világról elmélkedj vagy csak egyszerűen ne kelljen másokkal találkoznod.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Ismeret (egy választott), a Mesterség (egy választott), a Túlélés és egy általad választott képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Önellátó (Self-sufficient) vagy Képzettségfókusz (egy bármilyen ismeret)

Jellemzők: Képes vagy ezoterikus vagy elvont információkat felidézni egy sikeres tanpróbával. A tanpróbát a szinted + Intelligenciamódosítód bónusszal dobod. A tan segíthet, hogy megtudj valamit a történelemről, legendás tárgyakról, az okkultról vagy fontos helyszínekről. Ha 5 vagy több szinttel rendelkezel az ismeret (történelem) képzettségben, akkor +2 bónuszt kapsz a tanpróbáidra. A tanpróbáidra nem kérhetsz átlagértéket és nem mehetsz biztosra, mert az ilyen ismeret alapvetően véletlenszerű. A próba NF-je megegyezik a bárdok tudása kasztképesség NF-jeivel

Vadász

Sikeres vadász és nyomkereső voltál.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Észlelés (Spot), a Hallgatózás (Listen), az Ismeret (természet) és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Éberség (Alertness) vagy Lopakodó (Stealthy).

Jellemzők: Jól ismered a vadont. Kérhetsz átlagértéket a túlélés-próbáidra, ha a vadonban kell elboldogulnod. Továbbá +2 hozzáértés-bónuszt kapsz minden Ismeret (természet) és Túlélés-próbádra.

Varázslótanonc

Alapszintű mágikus képzést kaptál.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Mágiaelmélet (Knowledge: arcane), a Varázslatismeret (Spellcraft), a Varázstárgyhasználat (Use Magic Device) és az Összpontosítás képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Mágikus adottság (Magical Aptitude) vagy Vasakarat (Iron Will).

Jellemzők: Mágikus képzésed eredményeképp képes vagy Intelligencia bónuszoddal megegyező számú 0. szintű varázslat memorizálására, és két általad választott 0. szintű varázslatot ismersz, melyeket a varázskönyvedben tárolsz. Amennyiben később Mágus (Wizard) kasztot veszel fel, a memorizálható varázslatok száma nem adódik össze. Továbbá +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden háttérképzettséged próbájához.

Kereskedő

Ravasz üzletember vagy.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Átverés, az Emberismeret, az Értékbecslés (Appraise) és az Információgyűjtés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Aprólékos (Diligent) vagy Meggyőző (Persuasive).

Jellemzők: Egy teljes kört igénybevevő cselekedetként tehetsz értékbecslés-próbát, a szokásos 1 perc helyett. Továbbá +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden háttérképzettséged próbájához.

Tiszt

Katonák vezetője voltál.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Diplomácia, a Lovaglás, a Megfélemlítés és a Parancsnoklás (Command) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Képzettségfókusz (Parancsnoklás) vagy Vasakarat (Iron Will).

Jellemzők: Csatánként egyszer a parancsnoklás próbád eredményét használhatod az egység morálpróbája helyett. Ehhez az adott egységnél kell szolgálnod.

Felcser

Sebgyógyításra és betegségek kezelésére képeztek.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Gyógyítás (Heal), az Összpontosítás (Concentration), a Szakma (gyógyfüvész) és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Képzettségfókusz (Gyógyítás) vagy Önellátó (Self-sufficient).

Jellemzők: Képzettségednek köszönhetően gyorsabban tudsz sebeket gyógyítani. Ha egy pácienseddel foglalkozol, akkor helyrerakhatod csontjait, összevarrhatod sebeit, kenőcsöket helyezhetsz rá, mindenféle főzeteket itathatsz vele, hogy gyorsítsd a gyógyulását. A páciens minden pont sérülése után 1 körig kell foglalkoznod vele. Ezt követően gyógyítás-próbát tehetsz, hogy megtudd mennyi halálos sérülést tudsz nem-halálos sérüléssé alakítani (lásd alábbi táblázatot). A gyógyításhoz tiszta környezet és megfelelő készletek kellenek.



Gyógyítás próba eredménye / Átalakított halálos sérülés

15 vagy kevesebb / 0
16-20 / 1d4
21-25 / 2d4
26-30 /3d4
31-35 / 4d4
36-40 / 5d4
41-45 / 6d4
46 vagy több / 7d4



Naponta egy karakteren egyszer próbálkozhatsz gyógyítás-próbával. Továbbá, ha hosszú távú kezelésben részesítesz valakit, akkor háromszoros sebességgel gyógyul, azaz 3 ép/szintet 8 óra pihenést követően, 6 ép/szintet egy teljes napi pihenést követően; 3 tulajdonságpontot 8 óra pihenést követően vagy 6 tulajdonságpontot egy teljes napi pihenést követően. Egyszerre 12 pácienset kezelhetsz.

Akolitus

Egy vallási szervezet felszenteletlen, alacsony rangú tagja voltál.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Diplomácia, az Írásfejtés (Decipher Script), az Ismeret (történelem) és az Ismeret (vallás) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Vasakarat (Iron Will) vagy Képzettségfókusz (az egyik háttér képzettségedben).

Jellemzők: Hited segít át a legrosszabbakon. +2 morálbónuszt kapsz minden varázslat vagy varázslatszerű képesség elleni mentődre. Továbbá +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden háttérképzettséged próbájához.

Kurtizán/Selyemfiú

Pénzért árultad a testedet.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Átverés (Bluff), az Előadóművészet (Performance), az Emberismeret (Sense Motive) és a Kézügyesség (Sleight of Hands) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Diplomata (Negotiator) vagy Meggyőző (Persuasive).

Jellemzők: Már nem tudnak neked újat mutatni. A rosszulléttel küszködő (sickened) állapotot figyelmen kívül hagyhatod. Továbbá +3 bónuszt kapsz minden betegség elleni mentődre.

Tengerész

Életed nagyobb részét a tengeren töltötted.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Egyensúly (Balance), a Kötélhasználat (Use Rope), a Mászás és a Mesterség (matróz) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Agilis (Agile) vagy Kitartás (Endurance).

Jellemzők: Matrózjárásod van. Hajón vagy csónakon minden Ügyesség alapú próbádra +2 bónuszt kapsz, valamint +2 bónuszt a kezdeményezésedre

Tudós

Egyetemi oktatásban részesültél.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod négy Ismeret képzettség között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.


Képességek: Aprólékos (Diligent) vagy Képzettségfókusz (bármely ismeret)

Jellemzők: Több tudományterülethez is kiválóan értesz. +2 bónuszt kapsz az Intelligenciapróbákhoz és minden Intelligencia alapú képzettségpróbához.

Katona

Hivatásos katona vagy, aki őrként, zsoldosként vagy az egyik állam szolgálatában harcolt.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Megfélemlítés, a Parancsnoklás, a Szakma (katonáskodás) és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Minden harci fegyver használatához értesz. Ha olyan kasztod van, ami eleve megadja mindezen fegyverek használatának képességét, akkor Fegyverfókuszt (egy fegyver) kapsz.

Jellemzők: Harcedzett fegyverforgató vagy. Demoralizálhatod ellenfeleidet egy mozgás cselekedetbe kerülő megfélemlítés-próbával (a szokásos normál cselekedet helyet). Továbbá +2 bónuszt kapsz a kezdeményezésedre.

Csempész

Sikeres csempész voltál, aki illegális árukat vitt a vevőinek.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Átverés, az Emberismeret, az Értékbecslés és a Hamisítás (Forgery) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Éberség (Alertness) vagy Meggyőző (Persuasive).

Jellemzők: Tudod hogyan kell kapcsolatba kerülni az alvilággal, akkor is ha nem a szülővárosodban vagy. Bármely városban használhatod az Ismeret (helyi) képzettségedet. Ezen felül +2 hozzáértés-bónuszt kapsz minden átverés, emberismeret és értékbecslés próbádra.

Verőlegény

Gyilkos, kegyetlenkedő vagy kidobó ember voltál, aki bármit megtett, hogy megkapja, amit kíván.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Értékbecslés, az Ismeret (helyi), a Megfélemlítés és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Képzett pusztakezes harcos (Improved Unarmed Strike) vagy Szívósság (Toughness).

Jellemzők: Félelmetes vagy. Erőbónuszodat használhatod Karizmamódosítód helyett a megfélemlítés és információszerzés próbáidnál. Ezen felül +1 bónuszt kapsz minden állóképesség mentődre, valamint a kezdeményezésedre.

Sírrabló

Kenyeredet sírok kifosztásával és katakombák felderítésével kerested.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod az Értékbecslés, a Kötélhasználat, a Szerkezet hatástalanítása és a Zárnyitás (Open Locks) képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek.

Képességek: Fürge ujjú (Nimble Fingers) vagy Ügyes kezű (Deft Hands).

Jellemzők: A jól védett helyekre is könnyen bejutsz. Egy zárat normál cselekedetként is kinyithatsz a szokásos teljes kört igénybevevő cselekedettel szemben. Továbbá +1 hozzáértés-bónuszt kapsz minden háttérképzettséged próbájához.

Vadember

Valamilyen civilizálatlan népből származol.

Képzettségek: 4 képzettségpontot kell elosztanod a Csendes mozgás, az Észlelés, a Rejtőzés és a Túlélés képzettségek között. A második szinttől kezdve minden szinten kapsz 1 képzettségpontot, amelyet e képzettségek valamelyikére kell fordítanod. Ezek a képzettségek számodra mindig elsődleges képzettségek

Képességek: Éberség (Alertness) vagy Önellátó (Self-sufficient).

Jellemzők: Normál aljnövényzeten keresztül sebességbüntetés nélkül mozoghatsz és sérülést sem szenvedsz. Mágikusan módosított aljnövényzet továbbra is hat rád. Ezen felül +2 bónuszt kapsz minden túlélés-próbádra.



Nincsenek megjegyzések: